21 - 27 квітня у Відні (Австрія) відбувся міжнародний освітній проєкт та зустріч освітян, соціальних працівників, молодіжних працівників з України, Польщі, Австрії та Португалії у межах проєкту ERASMUS+ “Youth work with the Ukrainian displaced youth” (Молодіжна робота з українською переміщеною молоддю), що фінансується Європейською комісією. До участі у проєкті було запрошено старшого викладача кафедри мовної підготовки іноземних громадян, к.пед.н. Чернякову Аліну Вікторівну.
Мета проєкту – 1) покращити знання та навички фахівців, які працюють з молоддю за кордоном через тренінгове навчання, навчальні візити до молодіжних центрів, освітніх закладів та обмін досвідом між українськими та європейськими спеціалістами; 2) розробити діагностичну методику (опитування) і провести компаративне дослідження у форматі фокус-групи за участю іноземної та української молоді з метою вивчення ціннісних орієнтацій в умовах воєнного часу.
Під час заходу було проведено низку інтерактивних дискусій, ігор, майстер-класів, нетворкінгів. Також організатори створили чудові умови для навчальних візитів до молодіжних центрів з метою вивчення структури, засобів, методів, форм і кращих практик у роботі з молоддю у Відні. Програма проєкту включає в себе освітню складову з основ молодіжної політики Ради Європи, досвіду Австрії за участі молоді та розробку стратегії розвитку молодіжної політики в інтересах української молоді, які тимчасово перебувають за кордоном у зв'язку з повномасштабним вторгненням РФ на територію України.
У процесі обговорення потреб, проблем, ціннісних орієнтацій сучасної молоді, було розроблено рекомендації щодо імплементації кращого досвіду і практик формування міжкультурної толерантності молоді у процесі євроінтеграції.
Аліною Черняковою було підготовлено і проведено опитування на тему зміни ціннісних орієнтацій української молоді, яка перебуває за кордоном в умовах викликів сьогодення, що було запланованим заходом у процесі реалізації Модуля Жан Моне Erasmus+ «Європейські цінності міжкультурного діалогу в галузі освіти: міждисциплінарний та інклюзивний підходи» («European values of intercultural dialogue in education: interdisciplinary and inclusive approaches» – EUROVALID).